Profiel voor pachter-beheerder
voor de Duinpan

Taken en verantwoordelijkheden

1. Exploiteren en beheren van het dorpshuis;
- Organiseren van dagelijkse activiteiten en het zorgen voor een gastvrije, veilige en functionele omgeving voor de gebruikers en vrijwilligers van het dorpshuis.
- Coördineren van de verhuur van de ruimtes door verenigingen en andere gebruikers, en zorgen voor een soepel verloop van alle activiteiten.
- Beheren van de aanwezige faciliteiten, waaronder het onderhoud van het gebouw en de benodigde voorzieningen.

2. Commerciële activiteiten ontplooien;
-Identificeren en ontwikkelen van commerciële activiteiten die het dorpshuis financieel ondersteunen, zoals het organiseren van evenementen, verhuur van ruimtes voor feesten of vergaderingen en andere passende zakelijke initiatieven.
- Waarborgen dat commerciële activiteiten niet in conflict komen met de sociale en culturele functie van het dorpshuis en de belangen van de verenigingen.

3. Financieel beheer:
-Opstellen en beheren van de financiële administratie van het dorpshuis, inclusief de inkomsten en uitgaven van zowel verenigings- als commerciële activiteiten.
o Risico’s beheren in verband met de exploitatie, inclusief het waarborgen van een gezonde balans tussen commerciële en verenigingsactiviteiten.

4. Relatiebeheer:
- Fungeren als aanspreekpunt voor verenigingen, vrijwilligers, bewoners en andere gebruikers van het dorpshuis.
- Onderhouden van contacten met de gemeente en andere relevante
belanghebbenden om het dorpshuis goed in de gemeenschap te integreren en te positioneren.

5. Strategisch beleid en ontwikkeling:
- Meedenken over de lange termijnstrategie van het dorpshuis, met als doel de maatschappelijke functie van het dorpshuis te versterken en duurzame groei te realiseren.
- Actief zoeken naar nieuwe initiatieven, subsidie- en samenwerkingsmogelijkheden om de toekomstbestendigheid van het dorpshuis te waarborgen.

Vereisten voor de functie:

Ervaring en vaardigheden:
- Aantoonbare ervaring met samenwerken met het verenigingen
- Voorkeur gaat uit naar een ondernemer gevestigd binnen een afstand van maximaal 10 kilometer vanaf het dorpshuis.
- Ervaring in het beheer van publiek toegankelijk gebouw (maatschappelijke of commercieel gebouw), bij voorkeur in een vergelijkbare functie.
- Aantoonbare ervaring met het kunnen organiseren van commerciële (grote) activiteiten.
- Affiniteit met het verenigingsleven en de sociale functies van een dorpshuis.
- Aantoonbare ervaring van financieel beheer, begroting en administratie.
- Ondernemend, proactief en creatief in het ontwikkelen van commerciële activiteiten die de verenigingsdoelen ondersteunen.
- Aantoonbaar ervaring hebben met het inzetten van vrijwilligers en extra personeel bij grote activiteiten en feesten.
- Aantoonbare ervaring hebben in het verzorgen van maaltijden en aanverwante versnaperingen.

Competenties:
- Sterke organisatorische en communicatieve vaardigheden.
- In staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.
- Flexibiliteit en stressbestendigheid in een dynamische omgeving.
- Zelfstandig kunnen werken, maar ook in staat om samen te werken met diverse belanghebbenden, zoals verenigingen, de gemeente, WMO en andere lokale organisaties in relatie tot de participatiewet.
- Goed gastheer/vrouwschap
- Omgevingsbewust zijn

Opleiding:
- Een afgeronde opleiding op MBO+/HBO-niveau, bij voorkeur in de richting van horeca, bedrijfsbeheer of maatschappelijk vastgoed.
- Vergunning voor het mogen schenken van alcoholische dranken
- Kennis hebben van HACCP-regelgeving
- In bezit zijn van sociale hygiëne diploma.

Wat wij bieden:

- Een uitdagende en veelzijdige functie met veel ruimte voor eigen initiatief.
- De kans om het dorpshuis in De Zilk te ontwikkelen als een veelzijdig centrum voor zowel verenigings- als commerciële activiteiten.
- Een zelfstandige functie met verantwoordelijkheid en ruimte voor ondernemerschap.

Interesse in deze boeiende functie ?

Ben jij de enthousiaste en gedreven beheerder die we zoeken?
Stuur je sollicitatie met motivatie en CV aan secretaris.st.wassenaar@gmail.com , voor 15 maart 2025